DESPRE

Aici vei gasi sfaturi si informatii despre un stil de viata cat mai echilibrat, care sa te ajute sa iti atingi telul.

Vrei sa slabesti si nu stii cum?

Vrei să slăbești dar știi CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ MĂNÂNCI PREA PUȚIN?

🟢 În primul rând, trebuie să știi că este absolut necesar să mănânci suficient pentru nevoile tale, în funcție de activitatea ta zilnică.

🟢 Este important să știi ca înfometarea nu îți va lua din grăsime. Ci din mușchi. Corpul nostru este extrem de inteligent. Își va păstra rezerva de grăsime ca să te protejeze, ca să supraviețuiești.

🟢 Înfometările constante vor duce la acel efect de YO-YO. Te înfometezi — pierzi mușchi — când începi să mănânci DIN NOU corpul își face rezerve crezând, săracul, că îl așteaptă o nouă foamete. Și tot așa!

🔴 Ce poți face?

🟢 Vorbește cu un specialist care, în funcție de nevoile tale și de ritmul tău de viață, îți va propune un necesar caloric potrivit și te va ajuta să înțelegi de ce este necesar să mănânci variat și echilibrat!

🟢 Și FĂ SPORT! MIȘCARE!

🟢 Ai RĂBDARE!

Ana DEACONU – tehnician nutriționist; fitness personal trainer

Tu cum mănânci?

16.11.2020

Cât de des te gândești la CUM mănânci?

Știu că este foarte important CÂT dar întreg procesul de servire a mesei are vreo importanță pentru tine?

Sigur că are doar că nici nu dăm seama de acest aspect.

Probabil că ai mâncat ceva în ultimele ore.  Și, este foarte posibil să nu îți aduci aminte CE ai mâncat sau cum te-ai simțit în timpul mesei.

Știi de ce? 

Studiile ( și experiența personală, desigur) spun că, în timp ce mâncăm facem o mulțime de activități: ne uităm in telefon, la televizor, conducem ( recunosc!), mergem pe stradă etc.

Asta se numește mâncat “inconștient”. Fără atenție la ce consumăm, ce gust, ce senzații, cum arată…

Unul din efectele acestui lucru este creșterea în greutate.

Știai că sunt necesare 20 de minute pentru ca creierul tău să realizeze că ești sătul? Nu o spun eu, ci studiile, desigur.

În jur de 85% dintre persoanele care au probleme cu greutatea, se vor întoarce la numărul de kilograme avut inițial, sau poate chiar vor depăși, în decurs de câțiva ani.

De ce? Pentru că, deși este importantă cantitatea calorică consumată, acesta este doar unul dintre aspecte.

Mâncatul conștient ajută pentru că schimbă comportamentul alimentar, 

 Atunci când nu ești atent/ă la ce & cât mănânci, poți mânca foarte mult și tot să ai sentimentul de foame. Pentru că nu ai fost atent/ă la ce și cât ai mâncat.

Cauze principale ale acestui fel de a mânca, pot fi: simți că “ar trebui să mănânci” deși nu prea îți este foame; stresul, emoțiile negative, plictiseala. Și lista poate continua.

Este important să reținem că, până la urmă, singurul motiv pentru care ar trebui să mâncăm este pentru că ne este foame. Înainte de a te așeza la masă, întreabă-te dacă îți este cu adevarat foame. În acest fel, te vei conecta cu nevoile tale din acel moment.

‼️ CE POȚI FACE PENTRU A MÂNCA CONȘTIENT‼️

🧘 Așează-te și respiră! Crezi că poți “rupe” pentru tine 15 minute din cele 24h ale unei zile?

🧘 Mânânca încet!

🧘 Mestecă!

🧘 Nu judeca!

🧘 Fii prezent, conștient!

🧘 Savurează!

🧘 Apreciază!

Ana Deaconu

tehnician nutritionist / personal trainer